פורסם על ידי ב 09/09/2019

ילדים בחופש הגדול – מכייפים וגם לומדים

סיום שנת הלימודים היא נקודת אור עבור ילדנו, אלא שעבור ילדים עם הפרעות קשב וריכוז/ ADHD, השינוי והמעבר משנת לימודים לחופש הגדול לא תמיד פשוט. הורים יסכימו שלאחר שנת לימודים ארוכה ומתישה, חשוב מאוד שלילד תהיה הפסקה. החשש (ובצדק) מהפסקה זו, הוא ב”יציאה” מהמסגרת הלימודית, יציאה מהשגרה ומלוח הזמנים המסודר שהיה. המסגרות חשובות ומשמעותיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז. לכן, חשוב לשמר את המסגרת הלימודית עבור ילדים בחופש הגדול, במיוחד אם הם בעלי הפרעות קשב וריכוז.

שומרים על שגרה ומשפרים יכולות קוגניטיביות

חשוב לא פחות, לשלב אימון על יכולות קשב וריכוז של לא יותר מ- 20 דקות ביום, אשר יסייע לילדים לפתח יכולות קשב וריכוז גבוהים יותר, מה שיעזור לשמר את הישגיהם בשנת הלימודים הבאה.

מומלץ לתכנן יחד עם הילדים פעילויות הקשורות בלמידה ולא רק לשם הרוטינה היומית. אלא, משום שהמשך לימודים הוא דבר קריטי עבורם. ללא המשכיות בשיפור כישורי הלמידה ילדים עם הפרעות הקשב עלולים לאבד את הקרקע היציבה ולפגוע בהישגים הלימודיים שאליהם הגיעו בשנת הלימודים, לרוב בעמל רב.

על מנת לשמור על ההישגים הלימודיים נדרשת רציפות בלמידה ולמרות שזה קשה כפליים במסגרת החופש הגדול – זה אפשרי.

שעה אחת ביום יכולה לשמר את הישגיהם הלימודיים של ילדי קשב וריכוז ולסייע להם בבניית כישורי למידה לקראת שנה הבאה.

ראשית, אתם יכולים לשבת יחדיו ולהנות מבניית “מערכת שעות” עצמאית. 

על מנת לרתום את הילד לתוכנית זו אולי יהיה צורך “לשחד” אותו. אל תפסלו אופציה זו, מטרתכם מקודשת: הציעו לילד “חבילת אטרקציות” שתכלול הליכה לבריכה אחרי שעת הלימוד או שתסכמו על צבירת נקודות עבור כל שעת לימודים.

בסוף השבוע הילד יוכל להמיר את הנקודות באטרקציה שיבחר. לרוב לילדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD\ADD) ישנם פערים לימודיים.

החופש הגדול יכול להיות גם הזדמנות “להדביק פערים” בנושאים בהם הוא מתקשה. 

על פי הזמן והעלות אתם יכולים לשכור את שירותיו של תלמיד תיכון מצטיין או סטודנט שיעבירו שיעורים פרטיים.

אך יותר חשוב מזה, הוא יהווה מעין אוטוריטה לימודית שמצד אחד תשמור על מסגרת מוכרת ומצד שני תסייע לילדכם להתגבר על קושי ספציפי במקצוע זה או אחר.

קיימות מסגרות נוספות שיכולות לשפר ולשמר את כישורי הלמידה כמו קייטנות לימודיות וכן סדנאות חווייתיות בתחומי ידע שונים. קיימות אף מסגרות ייחודיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

ילדים בחופש הגדול זקוקים ללו”ז וסדר יום

על מנת שאתם וילדכם תעברו את הקיץ בהנאה חשוב שיהיה סדר יום. לך, כהורה מומלץ לתכנן את זמן החופשה ובכך ליצור מסגרת מוכרת וצפויה לילדך. למשל, למרות שאין סיבה לקום מוקדם בבוקר, רצוי להקפיד על שעת קימה מסויימת וכן להחליט על שעת שינה.

לתכנן סדר יום ביחד עם ילדך!

את/ה ההורה יחד עם ילדיך יכולים לתכנן יחד את “לוח החופש הגדול”. לוח זה יכלול משבצות לפי מספר ימי החופש ובכל משבצת כתבו את מה שהחלטתם יחד.

תכננו את הפעילויות לפי נושאים:

פעילות של כיף, כגון: טיולים, קייטנה, סרט וכדומה
פעילות בבית, כגון: מחשב, אינטרנט, טלויזיה
פעילויות ספורט ו/או עם חברים מחוץ לבית
פעילויות הקשורות ללמידה למשל: קריאה, חוברות עבודה, משחקי ידע וחשיבה
פעילויות המועילות לשיפור הקשב והריכוז לדוגמה: תוכנת אימון מוחי בשיטה נוירוקוגניטיבית לקשב וריכוז יעילים.

ולקיץ הזה, ראו עצמכם נחים.

אימון מוחי בשיטת אטנגו – כדי שהכול יהיה קל יותר!

תרגול ממוחשב אונליין בתוכנת אטנגו בחופש הגדול יסייע לילדכם לשפר את יכולות הקשב, הריכוז ולסלול דרך בטוחה להצלחה בלימודים בשנת הלימודים הבאה. שיטת אטנגו בעלת ותק של למעלה מ-10 שנים ובשימוש יחידות רפואיות.  לפרטים נוספים ולהתייעצות צרו קשר 09-9511515

דילוג לתוכן